رژیم غذایی خام گیاهی ۲۰ روزه برای شروع چربی سوزی

رژیم غذایی خام گیاهی ۲۰ روزه برای شروع چربی سوزی

چ

fresh-vegetable-juice

 

 

به تازگی وب سایت تغذیه طبیعی مربوط به انجمن تغذیه طبیعی ندای آفرینش و انجمن تغذیه طبیعی راه سلامت پردیس با سرپرستی جناب آقای هومن نادری محترم افتتاح شده است. از علاقه مندان به موضوع تغذیه طبیعی دعوت می شود تا از این وب سایت دیدن نمایند و می توانند جهت مشاوره با شماره های داده شده در لینک های بالا تماس حاصل نمایند.

از مطالب بسیار خوب و مفید منتشر شده در این وب سایت، یک رژیم غذایی خام گیاهی بیست روزه برای یک شروع خوب در روند چربی سوزی می باشد که در قسمت زیر ملاحظه می فرمائید:

توجه مهم : در صورتی که علاوه بر اضافه وزن از بیماری خاص دیگری رنج میبرید قبل از شروع برنامه حتما جهت راهنمایی یک شروع خوب تماس بگیرید.

 

۱-صبح ناشتا یک قاشق چایخوری زیره سیاه + یک لیوان آب ولرم+ آب یک عدد نارنج یا لیمو ترش تازه.
۲-صبحانه نیم ساعت بعد یک نوع میوه یا آب میوه و سبزیجات به میزان اشتها.
۳-نیم ساعت بعد از صبحانه تا ظهر از میوه های آفتاب خشک به مانند توت خشک- انجیر خشک- مویز سیاه – برگه هلو – برگه زرد آلو و عناب استفاده گردد.
۴- ناهار : یک کاسه سالاد شامل سبزیجات و صیفی جات دلخواه + ۳ قاشق غذا خوری کنجد خام + ۳ قاشق مویز سیاه + یک قاشق مربا خوری سیاه دانه + مقداری کم نمک و فلفل سیاه + مقداری روغن زیتون بو دار یا روغن کنجد+ مقداری جوانه ماش ( دلخواه ) + آب نارنج یا لیمو ترش تازه .
۵- نیم ساعت بعد از ناهار تا شب از میوه استفاده شود سعی شود بین مصرف هر نوع میوه به میزان اشتها نیم ساعت فاصله باشد و میوه ها مخلوط مصرف نگردد.
۶- شام : مخلوط مغز بادام خام + فندق خام + گردو به میزان نصف فنجان ( هر سه نصف فنجان گردد ) + نصف فنجان پودر نارگیل + ۲ عدد انجیر خشک + یک قاشق توت خشک + ۲ قاشق کنجد خام + ۲ عدد خرما بدون هسته + مقداری آب سرد و یخ خرد شده در مخلوط کن ریخته معجون پر انرژی درست کنید و میل فرمایید.
۷ – شب هنگام خواب یک قاشق چایخوری تخم خرفه + آب یک عددنارنج یا لیمو ترش تازه.

نکته ۱ : مهم این است که تغذیه طبیعی را شروع کنیم ولی افرادی هستند تمایل دارند طبق برنامه پیش بروند و این یک برنامه پیشنهادی است که شامل ویتامین ها و املاح معدنی فراوان به مانند پروتیین و کلسیم و … می باشد ولی میتوان به هر نوعی که تمایل دارید برنامه را جا به جا کنید.
نکته ۲ – هفنه ای ۴ لیوان ترکیب آب کرفس + هویج جهت روند سریع پاکسازی بدن توصیه می گردد.
نکته ۳ – یک خام گیاه خوار موفق کسی است که از همه نعمتهای گیاهی پروردگار به صورت خام استفاده کند و به هیچ عنوان تک خوری را توصیه نمی کنیم.
نکته ۴- بهتر است ۸۰ درصد میوه فصل + ۱۰ درصد از سبزیجات و دانه ها و جوانه + ۱۰ درصد از مغزها استفاده گردد.
نکته ۵ – سعی شود در برنامه تغذیه طبیعی خصوصا در شروع از موز – کیوی – پسته – بادام هندی – قارچ – زیتون – بادام زمینی – و لوبیا سویا استفاده نشود .
نکته ۶ – بهترین جوانه از نظر من جوانه ماش است.
نکته ۷ – بعد از بیست روز تماس بگیرید.
نکته ۸ – به هیچ عنوان تا قبل از شام نگران شمارش کالری نباشید .

RawFoodPyramid

طرز تهیه دمنوش چربی سوز و پر از خواص آنتی اکسیدانی

این چای یا دم نوش با حرارت ۶۰ درجه درست گردد:

یک قاشق چایخوری ( گل محمدی +گل بهار نارنج + چای سبز یا سفید ) + یک عدد هل سبز پوست گرفته شده + یک چوب دارچین متوسط + ۲ پر زعفران در یک لیوان آب ۶۰ درجه ریخته و درب آن را به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید حال این دمنوش بسیار خوشمزه و بدون ضرر آماده نوشیدن است و می توانید به جای قند از توت خشک استفاده نمایید . ( نوش جان )

نکته ۱- تمام گیاهان معطر و دارویی باید قبل از مصرف با آب سرد شسته شود .
نکته ۲ – بیشتر از ۴ لیوان از این دمنوش استفاده نگردد.

 

خوراکیهای پیشنهادی برای شروعی خوب در تغذیه طبیعی ( خام گیاهخواری)

 

rawfood

۱-زیره سیاه (۱۰۰ گرم)
۲-سیاه دانه (۱۰۰ گرم)
۳-نمک دریا (۱۰۰ گرم)
۴-فلفل سیاه (۵۰گرم)
۵-عناب (۳۰۰ گرم)
۶-توت خشک (۳۰۰ گرم)
۷-انجیر خشک (۳۰۰ گرم)
۸-مویز سیاه (۳۰۰ گرم)
۹-برگه هلو آفتاب خشک (۳۰۰ گرم)
۱۰-برگه زردآلو آفتاب خشک (۳۰۰ گرم)
۱۱-کنجد خام (۳۰۰ گرم)
۱۲-پودر نارگیل (۳۰۰ گرم)
۱۳-فندق خام (۳۰۰ گرم)
۱۴-بادام خام (۳۰۰ گرم)
۱۵-گردو(۳۰۰ گرم)
۱۶-روغن کنجد (یک شیشه)
۱۷-روغن زیتون (یک شیشه)
۱۸-چای سبز یا سفید (۱۰۰ گرم)
۱۹-گل بهارنارنج (۱۰۰ گرم)
۲۰-گل محمدی (۱۰۰ گرم)
۲۱-زعفران (یک بسته کوچک)
۲۲-چوب دارچین (۱۰۰ گرم)
۲۳-هل سبز (۵۰گرم)
۲۴-تخم خرفه (۱۰۰ گرم)
۲۵- میوه های فصل
۲۶- لوازم تهیه سالاد

لطفا قبل از تهیه لیست بالا در صورتی که از بیماری به غیر از اضافه وزن رنج میبرید تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *