رژیم غذایی طیف اورنیش

رژیم غذایی طیف اورنیش

دکتر دیوید اورنیش می‌گوید: تمام رویکردها را به فراموشی بسپارید. این رژیم پیرامون ممنوع کردن مواد غذایی در آخرین برنامه‌ ی رژیم غذایی او نیست. او غذاها را از سالم‌ ترین غذاها (گروه ۱) تا زیاده رو ترین (گروه ۵) رتبه‌ بندی می‌کند. به طور کلی، هر چقدر شما به غذاهای گروه ۱ در انتهای طیف متوسل شوید، مزایای بیشتری از نظر از دست دادن وزن و سلامت کلی بدن به دست خواهید آورد. علاوه بر مواد غذایی، اورنیش بر روی نحوه‌ی فعال بودن شما، نحوه‌ی پاسخگویی شما به استرس و میزان عشق و حمایتی که شما در زندگی دارد، نیز تأکید دارد.


آیا این رژیم مؤثر است؟

بله، اورنیش این رژیم را در طی ۳۵ سال تحقیق علمی پایه‌ گذاری نمود.

این رژیم شامل نمونه‌های از چگونگی استفاده از برنامه برای کاهش وزن، کاهش کلسترول، کاهش فشارخون و کمک به جلوگیری یا درمان دیابت، بیماری قلبی و دیگر شرایط است.


چه چیزی می‌ توانید بخورید؟

هیچ چیزی به طور کامل ممنوع نیست اما اینکه چقدر می‌توانید در بعضی از غذاها سهیم شوید (از جمله مرغ، کربوهیدرات‌های تصفیه شده، شکر و الکل) بستگی به هدفتان دارد.

وب‌ سایت اورنیش اشاره می‌ کند که «برای بیشتر افراد پایبندی به یک رژیم – هر رژیمی- قابل تحمل نیست… در مقابل رویکرد رژیم طیف تماماً مربوط به آزادی و انتخاب است.»

سطح تلاش: متوسط

این مسئله به شما بستگی دارد که تا چه اندازه می‌خواهید این برنامه را ادامه دهید. ممکن است نیاز به تغییرات اساسی یا متوسط داشته باشید که این مسئله بستگی به اهداف شما دارد.

محدودیت‌ها: دوستداران گوشت و افرادی که میزان زیادی مواد غذایی فراوری شده می‌ خورند، ممکن است سازگاری با این برنامه را دشوار بدانند. اگر شما شرایطی مانند بیماری قلبی دارید، محدودیت‌های بیشتری دارید، از جمله اینکه چقدر چربی در رژیم غذایی شما وجود دارد.

پخت‌ وپز و خرید: اورنیش انتخاب ماهی، غذاهای فصلی، ارگانیک را تشویق می‌کند. این رژیم شامل دستور پخت های سالم بسیار زیادی است (که توسط سرآشپز اسمیت تهیه شده است) که دنبال کردن آن‌ها بسیار ساده است.

مواد غذایی یا غذاهای بسته‌ بندی‌شده: خیر

در جلسات حضوری: خیر.

استثنا: افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی یا دیابت می‌توانند در برنامه‌ی مدیریت سبک زندگی دکتر اورنیش در مراکز مختلف سلامتی در سراسر ایالات‌ متحده ثبت‌ نام کنند.

ورزش: اورنیش انجام تمرینات ورزشی منظم و متعادل را مانند ۲۰-۳۰ دقیقه پیاده‌ روی در هر روز را توصیه می‌کند. او همچنین مردم را به مدیریت استرس خود توسط تمرین یوگا، مدیتیشن و استفاده از دیگر فن‌های تمدد اعصاب تشویق می‌کند.


آیا اولویت‌ها یا محدودیت‌هایی برای رژیم غذایی وجود دارد؟

بله به عنوان مثال، براساس این برنامه غذا خوردن مانند یک فرد گیاه‌ خوار یا استفاده از یک رژیم کم‌ چرب ساده است. این برنامه فاقد گلوتن نیست بنابراین اگر از خوردن گلوتن اجتناب می‌کنید، باید به دنبال غذاهای فاقد گلوتن بگردید.


نکات دیگری که باید بدانید

هزینه: بیشتر غذاهای سالمی که توصیه می‌شوند گران نیستند هر چند بعضی از آن‌ها مانند ماهی، ممکن است هزینه‌ بردار باشد.

پشتیبانی: به انجمن آنلاین و آزاد «عشق را احساس کنید» اورنیش بپیوندید تا نکات و دستور پخت غذاها را دریافت کنید و با افراد دیگری که از این برنامه تبعیت می‌کنند ارتباط پیدا کنید. ویدئوهای راهنمای مدیتیشن نیز به صورت آنلاین و رایگان در دسترس هستند.


ترجمه شده از وبسایت : www.webmd.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *