تاثیر پیلاتس بر سلامت بدن

تاثیر پیلاتس بر سلامت بدن
تاثیر پیلاتس بر سلامت بدن
تاثیر پیلاتس بر سلامت بدن

تاثیر پیلاتس بر سلامت بدن

ورزش پیلاتس چند دهه قبل و در زمان جنگ‌های جهانی برای ریکاوری سربازان طراحی شد. این ورزش با فشار کم می‌تواند باعث افزایش قدرت بدن و افزایش خود آگاهی از شرایط بدن شود. در ورزش پیلاتس بدن به شکل کلی در نظر گرفته می‌شود و تنها بر روی قسمت‌های آسیب دیده بدن کار نمی‌شود. پیلاتس فواید زیادی از جمله افزایش کنترل بر روی بدن و کاهش ضعف‌های عضلانی دارد. پیلاتس کمک می‌کند که ورزشکاران بعد از آسیب‌دیدگی‌ هر چه‌ سریع‌تر بتوانند به ورزش باز گردند. از دیگر فواید پیلاتس این است که بر روی فرم درست بدن کار می‌کند. این مساله ریشه بسیاری از آسیب‌دیدگی‌ها است. اگر ورزشکاران نشستن، ایستادن و انجام حرکات ورزشی خود را اصلاح کنند احتمال آسیب‌دیدگی‌ کاهش می‌یابد. بسیاری از آسیب‌دیدگی‌های ورزشکاران بر اثر فشار بیش از حد بر روی عضلات بدن نیز ایجاد می‌شود. انجام پیلاتس باعث می‌شود که عضلات کوچک‌تر فعال شوند و به صورت کلی قدرت بدن افزایش یابد. به ‌این‌ ترتیب احتمال این که بر اثر فشار عضلات آسیب ببینند، کمتر می‌شود.

فواید ورزش پیلاتس

پیلاتس از مجموعه تمرینات ورزشی تخصصی تشکیل یافته است . این تمرینات بدن و مغز را به گونه ای درگیر می کند که قدرت و استقامت تمام اعضای بدن بالا رفته و عمیق ترین بخش عضلات بدن را مورد هدف قرار می دهد. امروزه، محبوبیت پیلاتس بیشتر شده است. شما می توانید در یک سالن ورزشی و همراه با مربی ماهر، پیلاتس را شروع کنید. فقط باید یک لباس مناسب و یک تشک زیرانداز داشته باشید. پیلاتس (Pilates) ، ورزشی است که تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف می کند. شما بعد از ده جلسه پیلاتس، تفاوت را در ظاهرتان احساس خواهید کرد. بعد از بیست جلسه، تفاوت را به چشم خواهید دید و بعد از سی جلسه، ظاهر و بدنی کاملا جدید خواهید داشت. اگر این ورزش به آرامی و با تمرکز انجام شود، برای همه مفید خواهد بود، حتی افراد سالمند نیز می توانند این ورزش را انجام دهند.

در نتیجه :

پیلاتس سبب کاهش دردهای مفصلی می شود.
افزایش قوای جسمانی.
آزاد سازی فکر و ذهن انسان از افکار منفی.
افزایش تمرکز و در نتیجه افزایش قدرت یادگیری.
کاهش درد مهره ها در قسمت‌های مختلف بدن مثل گردن و کمر با حرکات ساده پیلاتس ممکن است.
تمرینات پیلاس سبب کشیدگی اندام می شود.
انعطاف‌پذیری ستون فقرات و ایجاد تعادل.
افزایش توان و دامنه حرکتی عضلات و مفاصل.
افزایش حجم ریه و ظرفیت تنفسی.
تقویت سیستم قلبی – عروقی.
احتمال آسیب دیدگی در ورزش پیلاتس بسیار کم است. علاوه بر این پیلاتس با افزایش دامنه حرکتی مفاصل و عضلات احتمال آسیب دیدگی را در سایر ورزش ها کاهش می دهد.
خواب بهتر و آرام‌ تر بعد از انجام حرکات پیلاتس.
کاهش استرس، اضطراب، عصبانیت و خستگی و داشتن زندگی پرنشاط.
سفت شدن عضلات شکمو پهلوها.
اصلاح وضعیت ایستادن، نشستن و راه رفتن
داشتن زندگی فعال و پرنشاط برای سالمندان. پیلاتس ورزشی مناسب برای تمام سنین است.
پیشگیری از پوکی استخوان.
کاهش وزن و جلوگیری از چاقی و کمک به کاهش وزن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *