۸ اصل مهم پیلاتس

8 اصل مهم پیلاتس
8 اصل مهم پیلاتس
8 اصل مهم پیلاتس

۸ اصل مهم پیلاتس

هشت اصل اساسي پيلاتس

پيلاتس بر ۸ اصل پايه گذاري شده است که به فرد کمک مي کند تا بدن خود را به خوبي بشناسد، آن را راحت تر تکان دهد و در صورت لزوم آن را احيا کند.

۱- آرامش

هر جلسه پيلاتس، با ريلکسيشن آغاز مي شود تا ورزشکار را از استرس هاي روزمره خلاص کند.

۲- تمرکز

ورزش پيلاتس نه تنها بدن را از لحاظ ظاهري روي فرم مي آورد، بلکه از لحاظ روحي نيز مفيد است.

در اين ورزش لازم است که روي حرکات انجام شده تمرکز کنيد. در واقع تمرکز يکي از اصول اساسي اين ورزش محسوب مي شود.

۳- تنفس

اين ورزش به شما ياد مي دهد که درست نفس بکشيد. بايد بدانيد که تنفس صحيح تاثير زيادي در سلامت روحي و جسمي بدن دارد. در اين ورزش، روي ريتم تنفس صحيح تاکيد زيادي مي شود.

۴- هم ترازي و جهت گيري مناسب بدن

هم ترازي بدن در هر حالتي، چه نشسته يا در حالت خوابيده، باعث بهبود تعادل عضلات و اندام مي شود.

۵- مرکزسازي

بدن بايد يک مرکز ثقل قوي در ميانه داشته باشد. هر حرکتي که انجام مي شود، بايد از اين ميانه انجام بگيرد، به طوري که قبل از انجام هر حرکتي، ناف به سمت داخل کشيده شود.

۶- هماهنگي

بايد ياد بگيريد که بين حرکات هماهنگي ايجاد کنيد. ورزش پيلاتس به طور همزمان روي چندين گروه از عضلات کار مي کند.

۷- انجام آرام حرکات

تمام حرکات پيلاتس بايد با آرامش و حوصله انجام شود.

۸- مقاومت

آخرين قسمت هر جلسه پيلاتس، مقاومت و استقامت بدن در انجام تمرينات است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *