تناسب اندام برای افزایش طول عمر

تناسب اندام برای افزایش طول عمر
تناسب اندام برای افزایش طول عمر
تناسب اندام برای افزایش طول عمر

تناسب اندام برای افزایش طول عمر

آیا میدانستید افرادی که از رژیم های غذایی برای کاهش وزن خود استفاده میکنند و وزن خود را متعادل نگه میدارند نسبت به دیگر افراد از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. آن ها دچار مرگ زودهنگام نخواهند شد و امراض قلبی و عروقی و دیابتی نیز سلامتی این افراد را تهدید نخواهد کرد.

شواهد جدید پزشکی نشان می دهد افراد چاقی که از یک رژیم غذایی کاهش وزن کم چرب پیروی می کنند می توانند به طول عمرشان بیفزایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دریافتند رژیم غذایی کم چرب به کاهش ریسک کلی مرگ در افراد چاق تا ۱۸ درصد کمک می کند.

دکتر آلیسون آوونل، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آبردین اسکاتلند، در این باره می گوید: «کاهش وزن از طریق کاهش مصرف کالری با رژیم های غذایی کم چرب که حاوی قند و کربوهیدرات های تصفیه شده کمی هم هستند، موجب کاهش مرگ زودهنگام در افراد چاق می شود.»

با این حال هنوز این مطالعه مشخص نکرده است که ایا این رژیم های غذایی ریسک سرطان یا بیماری قلبی را کاهش می دهند.

آوونل در ادامه می افزاید: «رژیم های غذایی کاهش وزن به مراتب بهتر از ورزش به تنهایی به کاهش وزن کمک می کنند. اما ورزش مخصوصا به حفظ وزن مناسب در بلندمدت کمک می کند و فواید متعدد دیگری برای سلامت دارد.»

چاقی با افزایش ریسک بسیاری از بیماری ها و فاکتورهای پرخطر منجر به مرگ می شود. این بیماری ها شامل دیابت نوع۲، بیماری قلبی، فشارخون بالا و کلسترول بالا هستند.

محققان در این مطالعه داده های ۵۴ مطالعه بالینی شامل بیش از ۳۰ هزار فرد بزرگسال را بررسی کردند. آنها در ۳۴ مطالعه دریافتند رژیم های کاهش وزن ریسک مرگ را در افراد بزرگسال مبتلا به چاقی کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *