راهکارهای داشتن اندام ایده آل

راهکارهای داشتن اندام ایده آل
راهکارهای داشتن اندام ایده آل
راهکارهای داشتن اندام ایده آل

راهکارهای داشتن اندام ایده آل

از جمله موارد مهم برای داشتن اندامی ایده آل شکمی تخت است. همه ما این را می‌دانیم که چربی‌های شکمی به راحتی انباشته شده و به سختی از بین می‌روند. آب کردن چربی شکم با وجود سخت بودن با ورزش کردن منظم، رژیم غذایی مناسب و داشتن پشتکار امکان پذیر است. با ما همراه باشید که در این مقاله به شما راه‌های آب کردن چربی شکم را ارائه دهیم و شما را به اندام دلخواهتان نزدیک‌تر کنیم.

دلایل چاقی شکم
ژنتیک
رژیم غذایی نامناسب
شرایط روحی روانی فرد
سن
سبک زندگی

راهکارهایی برای آب کردن چربی شکم
خوردن غذا به صورت کنترل شده: داشتن وعده‌های غذایی کنترل شده و کوچک سرشار از غلات و چربی‌های اشباع نشده، کاهش مصرف قند راهی برای آب کردن چربی شکم است.

ورزش کردن: از جمله ورزش‌های مناسب برای شکم دراز نشست، دویدن، ورزش های هوازی، شنا، طناب زدن و استفاده از تردمیل است.

خوردن سالاد سالم قبل از ناهار: خوردن حجم زیادی سبزی کم‌کالری باعث سیر شدن بدون اضافه وزن می‌شود.

نوشیدن مایعات: مصرف کافی مایعات، دفع مواد زاید از روده‌ها را تسریع می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌نماید. روزانه حداقل ۸ لیوان آب یا سایر مایعات مفید را دریافت کنید؛ مایعاتی که چاق کننده و مضر نیستند؛ مانند آب سبزیجات.

از خوردن بیش از حد مواد خام اجتناب کنید: درست است که باید به میزان کافی میوه و سبزی بخورید، اما مصرف بیش از حد آن‌ها به صورت خام منجر به متورم شدن معده می‌شود. برای رفع این مشکل، میوه و سبزی را در یک وعده پشت سر هم مصرف نکنید و آن‌ها را در فواصل مصرف روز استفاده نمایید.

مصرف پروبیوتیک‌ها: مصرف لبنیات حاوی پروبیوتیک یا باکتری‌های مفید برای روده، می‌تواند از به بروز نفخ و بزرگتر شدن حجم شکم جلوگیری کند. پروبیوتیک‌ها منجر به افزایش حرکات روده می‌شوند و از بین برنده یبوست هستند.

مصرف پتاسیم: مواد غذایی سرشار از پتاسیم مانند موز و سیب زمینی منجر به تخلیه آب اضافه از بدن می‌شود. فراموش نکنید زمانی که تعادل سدیم و پتاسیم در بدن به هم می‌خورد، مایعات اضافی در بدن انباشته می‌شوند. اگر سدیم بیش از حد طبیعی باشد، آب در بدن انباشته می‌شود. سیب زمینی متوسط پخته شده با پوست، موز،انبه،اسفناج، و پرتقال را به رژیم غذایی تان به میزان کافی اضافه کنید.

کاهش مصرف سدیم: سدیم خود عاملی برای تجمع آب در بدن و افزایش حجم شکم است. بدن ما روزانه به بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم نیاز ندارد. مصرف غذا‌های شور را کاهش دهید و در هنگام خرید بسته‌های غذایی به میزان سدیم روی آن‌ها توجه کنید تا شاهد کاهش سریع حجم شکم می‌شود.

خوردن ماهی: مصرف پروتئین بدون چربی مانند ماهی یک راهکار عالی برای مبارزه با انباشت چربی و افزایش متابولیسم است. اما نکته قابل ذکر این است که ماهی‌های آب‌های آزاد به واسطه برخورداری از اسید‌های چرب امگا ۳ شهرت دارند که برای قلب مفید هستند.

اعتدال در مصرف ویتامین: افزایش سطح ویتامین‌ها در طولانی‌مدت باعث چاقی و بیماری دیابت خواهد شد.

خوردن میوه جات و سبزیجات روزانه: این گزینه‌ها، غذا‌هایی با کالری کم هستند که میزان بالایی از مواد مغذی شما را تأمین می‌کنند. سعی کنید صبح‌ها و قبل از صبحانه حتما یک میوه خورده و به جای خوردن اسنک، در میان روز یک میوه بخورید. ظهر هم قبل از خوردن ناهار، سعی کنید مقدار زیادی سالاد سبزیجات بخورید. شب‌ها هم به جای خوردن اسنک یا غذا‌های سرخ کرده و نوشیدن قهوه‌ی زیاد سعی کنید میوه بخورید و برای شام هم پیشنهاد ما یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات، یا یک غذای سرخ کردنی سریع با کمی روغن است.

زود شام بخورید و با معده سبک بخوابید: برخی از افراد عادت دارند شام سنگین و آن هم دیرهنگام بخورند. از آنجایی که فاصله‌ی بسیار کمی بین شام و زمان خوابیدن شما وجود دارد، سیستم هاضمه‌ی شما تحت تأثیر آن قرار گرفته و در برنامه‌ی کاهش وزن‌تان اختلال ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *