کاهش وزن با سونا

کاهش وزن با سونا

مکانیسم ساده ی سونای خشک تشکیل شده از یک صندلی چوبی که زیر آن یک بخاری برقی وجود دارد. این صندلی چوبی در محفظه ای قرار دارد که اصطلاحا به آن دیگ چوبی می گویند. وقتی شخص مراجعه کننده روی این صندلی می نشیند، دور او را دیوارهای فرا گرفته و در دیگ بسته است و فقط سرشخص از داخل دیگ بیرون آمده. وقتی بخاری برقی روشن شود، درجه حرارت درون دیگ بالا می رود و شخص شروع به عرق کردن می کند. هر کسی که حدود یک ساعت آنجا بماند، بیش از یک کیلو آب و نمک از بدنش کم می شود. ظرف مدت ده روز یا ده جلسه سونا، ده کیلو از آب بدن کم می شود. زیرا بیش از ۷۰٪ وزن بدن انسان را آب تشکیل می دهد. اگر این شخص دوباره مایعات و نمک بخورد، به همان حالت اول برمی گردد.

به همین سبب مربی سونا همواره تأکید می کند که نباید آب و نمک بخورید!

این نوع کاهش وزن هیچ سودی ندارد، چون چربی بدن در این روش کم نشده و به همان صورت باقی مانده است.

در سونای بخار که در واقع حمامی پر از بخار است، مربیان مخصوصی برای ماساژ دادن بدن حاضرند که با ماساژ و به کارگیری روش های خاصی، بر چربی۔ های موضعی و منجمد اثر می گذارند و چون این نوع سونا باعث کاهش آب بدن نمی شود، بهتر از نوع اول است زیرا به دلیل ماساژ و تحرک موجود، افزون بر کاهش وزن، بر طراوت پوست و تناسب اندام اثر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *